Flinke Europese expansie voor Fitbit

By on 6 augustus 2015

Fitbit heeft in het afgelopen kwartaal flink meer verkopen gerealiseerd in Europa. De Amerikaanse fabrikant van activitytrackers zag haar verkopen in de EU met ruim 300% stijgen. Volgens directeur James Park was het tweede kwartaal van 2015 het meest succesvolle sinds de oprichting van het bedrijf in 2007.

Fitbit is met name bekend van haar fitnesstrackers zoals de Fitbit Flex en Fitbit Charge. Ook bracht het bedrijf een smartwatch op de markt die luistert naar de naam Fitbit Surge. De wearables stellen de gebruikers ervan in staat om meer inzicht te krijgen in hun dagelijkse bewegingspatronen en sporen de drager aan om sportieve doelen te halen.

De groei van Fitbit is met name te danken aan wellnessprogramma’s die het bedrijf opzet voor grote bedrijven. Het idee is dat medewerkers extra gemotiveerd worden om meer te bewegen door het dragen van een activiteitentracker. Daardoor zou het ziekteverzuim omlaag gebracht kunnen worden en kunnen bedrijven op de lange termijn veel geld besparen.

Fitbit productfamilie

Wiebe de Jager

About Wiebe de Jager

Hoofdredacteur Wearable. Gek van gadgets maar weigert een smartwatch te dragen. Oprichter van eReaders.nl en Dronewatch.nl. Twitter: @wdejager

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *